Fersk profil laget av diggbar duo

Fersk profil laget av diggbar duo

Da ihärdig skulle lage ny merkevareprofil og nye websider startet jakten på et smidig og iherdig team. Bestående av fagpersoner med ulik bakgrunn og ekspertise. Det endte med to diggbare fagfolk med spennende referanser og erfaring fra ulike oppstartsbedrifter og merkevarer.

Nyutdannet designer

På nyåret søkte jeg en ung og lovende designer, og mottok tips om mange dyktige kandidater. Stine Bortheim var en av dem som utmerket seg. Bortheim hadde bakgrunn som mediegrafiker med bachelor i markedsføring og merkevareledelse. Hun hadde blant annet blitt nominert for studentbidraget under SRF Kuben. Til dagen arbeider hun som markedsfører og designer hos oppstartsbedriften, Intin Smarthus som holder til på Peak Sunnfjord på hjemstedet hennes i Førde. I tillegg driver hun sitt eget designbyrå, Stine Bortheim Design. Hun fikk oppgaven med å utarbeide merkevareprofilen til ihärdig.

"Logo til ihärdig er utformet med ordene
bevegelse, utvikling, fremtid og energi i tankene og gjenspeiler bedriftens nøkkelverdier"

Erfaren webmagiker

Da merkevareprofilen skulle implementeres på digitale flater tok jeg kontakt med en erfaren webmagiker. Øyvind Østmo har mastergrad i industridesign og har bygget og drevet byrået, Represent siden 2002 med ansvaret for merkevarestrategi, design og utvikling av digitale løsninger. På kundelisten har han hatt Alfa Sko, Oslo Innovation Week, Sweet Protection, Unacast og Helly Hansen.

"Vi har gjort det enklere å finne fram og tydeliggjort hva ihärdig kan bistå med. Prosjekter og referanser har fått et visuelt løft, med mål om å inspirere de besøkende"

Dyktig duo

"Jeg har tidligere skrevet om hvordan jeg trives med å arbeide med allsidige A-lag , samt verdien av å samle personer med ulik fagbakgrunn, allsidige erfaringer og forskjellige styrker for å skape de beste resultatene. Stine og Øyvind skulle vise seg til å bli den perfekte duo til å skape merkevareprofilen og websidene for å visualisere hva ihärdig ønsker å utstråle og kommunisere. De måtte selvsagt utfordres til å fortelle om arbeidet og sluttresultatet. Under kan du lese svarene deres"

Stine Bortheim, Stine Bortheim Design

1. Hvordan var det å jobbe med merkevaren til ihärdig?

Allerede i første møte var det tydelig at ihärdig var en spenstig og gøyal merkevare å jobbe med. Førsteinntrykket av Christina var at hun var en energifull person som får ting til å skje. Dette var egenskaper som vart viktig å få frem i merkevaren også. Hele prosessen ble smidig og Christina var alltid klar til å kaste ball når det var behov for det. I det hele var det en inspirerende prosess og givende i form av at Christina alltid hadde gode innspill å komme med. 

2.Hvordan vil du beskrive sluttresultatet? 

Merkevaren skal symbolisere bevegelse, utvikling, fremtid og energi. ihärdig er en bedrift som stråler av energi og skaperkraft og identiteten understreker disse verdiene. Alle elementene i profilen understreker verdiene til bedriften. Logoen er fremoverlent og i bevegelse. Dotten er en ufullkommen sirkel som en ball i fart og fargene er spreke. Til sammen blir merkevaren leken og spenstig, samtidig som den beholder et preg av orden og profesjonalitet - akkurat som ihärdig. 

Øyvind Østmo, Represent

1. Hvordan var det å jobbe med websiden til ihärdig?

Christina stiller i en egen klasse av krutt og gledesspreding! Det er en fryd å jobbe sammen og det kommer fram i bedre resultater. Motivasjon og engasjement gjør underverker! Den rykende ferske visuelle identiteten var enkel å videreføre til webløsningen. Vi implementerte siden i Webflow som lar oss jobbe visuelt og løse deler av designprosessen i løpet av den tekniske implementeringen.

2. Hvordan vil du beskrive sluttresultatet?

Nettsiden matcher nå personligheten til ihärdig og Christina - energisk, tydelig og fargerik. Vi har gjort det enklere å finne fram og tydeliggjort hva ihärdig kan bistå med. Prosjekter og referanser har fått et visuelt løft, med mål om å inspirere de besøkende. Løsningen er krydret med tydelige CTA-er (Call to Action) som skal gjøre det enkelt for en besøkende å komme i kontakt når interessebegeret renner over. Med dette håper jeg Christina og ihärdig får hjulpet enda flere bedrifter å lykkes!

Trenger du iherdig rådgiver?

Lurer du på hva en iherdig rådgiver kan hjelpe deg med? Ta en liten rundtur på de nye nettsidene og ta kontakt om vi skal samarbeide om et prosjekt.


Les også

Vil du ha hjelp til å realisere dine prosjekter og nå dine målsettinger?
Book en erfaren kommunikasjonsrådgiver, konseptutvikler og prosjektleder
Ta kontakt