Ny merkevare og storsatsing på OPP

Ny merkevare og storsatsing på OPP

Ingen fremtid uten fremdrift – innovasjonsfestivalen er sparket i gang og vi lanserte ny merkevare og ny storsatsing.

Vi fylte opp Vestlandshuset (som for anledningen ble døpt om til Festlandshuset av varafylkesordfører Stian Jean Opedal Davies), hvor vi samlet akademia, offentlig sektor, næringsliv, investorer og gründere til en kunnskapsboost med gode samtaler – og skikkelig vestlandsk innovasjonskraft.

Årets tema

Hilde Indresøvde i VIS - Vestlandets Innovasjonsselskap lanserte årets tema: Fremdrift.

Det handler ikke bare om ny teknologi og vekst – men om innstilling. Om å våge. Om å gjøre.

Vi skal skape en festival som er engasjerende, inkluderende og inspirerende – og som bygger broer mellom generasjoner og fagmiljøer.

Folk og fremdrift

Scenen ble fylt av nye stemmer, ny kunnskap og et felles ønske om å skape tidenes beste innovasjonsfestival på Vestlandet.

→ Henrik Glittenberg (Barricade Systems) viste at internasjonale ambisjoner kan begynne allerede på videregående

→ Hans Fredrik Hag i Tre Bergen presenterte årets visuelle profil – designet av Oscar Owen Holcroft. Hans og Oliver Barman snakket om viktigheten av studententreprenørskap. Oliver Barman klinket til med dagens overraskelse: Storsatsing på studententreprenørskap fra Agenda Vestlandet / Sparebanken Norge.

→ Thea Karoline Sæle fortalte om Gründercampus. Sammen med Pernille Brubakk og Stine Knutsen fortalte de hvordan studentgründere kan snu ideer til handling på 24 timer.

→ Josephine Alessandra Salice tok oss fra verdensrommet til VilVite – og viste hvor avgjørende forskningsformidling er for å løse fremtidens utfordringer

→ Bengt Leite (DNB) delte erfaringer fra å gå Norge på langs – og paralleller til gründerreisen

→ Benedicte Wilson (SURFS) ga oss ærlige refleksjoner om gründerlivets bølgedaler og toppunkt

→ Sandra Elise Vespestad(Innovasjon Norge) og Nicoline Wiederstrøm (Bergen Næringsråd) løftet frem eksportpotensialet på Vestlandet

→ Og til slutt utfordret Tor Ole Rognaldsen og Susanne Håvardstun oss alle: Hva er egentlig Vestland AS sitt verdiforslag i en global verden?

Fremtiden formes ikke alene. Den formes sammen.

Bli med på Innovasjonsuken OPP 2025!

Foto: Oskar Havre & Markus Hole

Les også

Vil du ha hjelp til å lykkes med ideer og prosjekter?
Sammen finner vi en helhetlig tilnærming til deres utfordringer og mål, og utarbeider en handlekraftig og langsiktig plan
Ta kontakt